Friday, January 20, 2012

epilog

tatkala hati ku sedih dengan perpisahan yang melanda, aku mula berfikir dan sedar akan sebuah hakikat kehidupan, smpai bila aku harus begini sampai bila aku harus menjadi lemah dan sampai bila aku harus mengikut telunjuk dan bisikan syaitan, termenung ku seketika di hadapan rumah ku, ku melihat potret keluarga ku, dan ketika itu lah datang nye sebuah rentapan yang menyentap dan menyedarkan aku tentag sesuatu perkara, dan ketika itu lah aku terpandagkan senaskah Al-Quran yang telah lama aku tidak menyentuh nya, dan ketika itu aku sedar betapa hina nya aku di sisi ALLAH SWT,
     selepas beberapa ketika aku mengambil wudhuk, dan semasa aku membentangkan sejadah untuk bersolat memohon keampunan, dan ketika itu lah air mata aku terus mengalir dan semakin mengalir bagaikan hujan yang lebat yang membasahai bumi seperti itu jugalah air mata ku mengalir membasahi pipi ku dan bajuku kerna, sudah bertahun-tahun lamanya aku tidak bersolat dan apapbila aku hendak bersolat segala bacaan aku lupa dan lidah ku keras untuk menyebut dan membaca ayat-ayat dan kalimah-kalimah ALLAH dan bacaan semasa solat.
     sesunguhnya di saat itu juga aku sedar, betapa besarnya dosaku, betapa bersalahnya diriku, betapa jijik dan hina diriku, lantas di saat itu juga aku bertaubat dan mencari islam di dalam diriku
   
     Ea orang mengaakan aku hipokrit, selepas insiden tersebut baru nak berubah dan sedar diri, tetapi orang hanya boleh berkata, dan aku hanya mampu berdiam diri sahaja, kerana itu memang betul tetapi yang penting aku berniat berubah dan bertaubat kerana ALLAH SWT, biar lah aku sahaja yang mengetahui apa yang bermain di dalam pemikiran ku.
     " YA ALLAH ya tuhanku aku bersyukur ke atas mu, kerana diberi peluang untuk bertaubat dan bernafas di muka bumi ini lagi, sungguh besar kuasa mu YA ALLAH"

No comments:

Post a Comment