Friday, January 20, 2012

keindahan

sesunguhnya tajuk ku pilih untuk menaip pada hari ini mempunyai begitu banyak maksud dia, tersurat dan tersirat. 
    aku terbangun pada pagi ini dengan terlalu awal rasanya, sesudah aku mengerjakan subuh pada hari ini, aku duduk membelek senaskah buku unutk aku membaca, tapi hati ku gusar dan ku merasakan ada suatu aura menarik dan menyuruh ku keluar dari rumah, aku hanya biarkan sahaja aku berfikir mungkin ini semua mainan perasaan diriku sahaja, tapi lama kelamaan hatiku makin kuat memaksa seperti ada sesuatu di luar sana.
     lalu ku terus bangun dan menyampai kunci yang tergantung dan buku tersebut aku gengam dan ku bawa bersama, lalu terus ku membuka pint dan menyarung selipar dengan memakai kain pelekat aku bergerak berjalan keluar dari rumah, apa yang ku lihat sesunguhnya aku kagum dengan suatu perkara, apabila terbitnya fajar mula menyinari dan cahaya nya melimpahi sekalian alam secara perlahan2 aku melihat hutan yang di hadapan ku yang penuh dengan kabus seperti bernafas menghembuskan kabus dan seperti manusia yang bangun dari tidurnya apabila cahaya matahri mula menyinari, sesunguhnya sungguh indah keajaiban itu, pertama kali ku melihat kejadian sebegitu, lalu ku berdoa kepada ALLAH SWT tanda mengucapkan kesyukuran kerna memberi ku peluang untuk melihat keindahan sebegitu dan juga peluang untuk bernafas di muka bumi ini.

   keindahan, bagiku ini lah salah satu keindahan yang ingin ku sampaikan dan yang ingin ku tulis, mungkin di luar sana sesetangah mereka keindahan mereka adalaha dari segi percintaan, ea percintaan memang asal nye indah tapi pahit di dalamnye penuh dengun ranjau duri dan segalanya, tapi ingat lah bahawa apapun yang berlaku kamu haruslah berdoa kepadaNYA sentiasa, dan ALLAH SWT suka kepada orang yang meminta pertolongan dari dia

No comments:

Post a Comment