Tuesday, January 31, 2012

kehidupan

kehidupan,
apakah yang ku mencari sebenarnya?
apakah yang aku mahukan sebenarnya?
mungkinkah sebuah kehidupan yang mewah?
mungkinkah sebuah kehidupan yang indah?
pertanyaan ini seringkali bermain di minda semua insan yang bergelar manusia
tetapi begiku kehidupan yang aku mencari pula bagaimana?
selama ini kehidupanku penuh dengan pelbagai warna...
warna yang penuh dengan kehitaman yang mencorak aku dahulu
tapi sekarang aku mahukan kehidupan
kehidupan yang sempurna
biarpun bersederhana tapi aku mencari rahmatNYA dalam kehidupanku
tatkala aku menyedari semua ini, semua berkata kau sudah terlambat
bagiku semua itu tidak pernah terlambat
setiap individu ada kehidupan masing-masing
dan bagaimanakah mereka membentuk kehidupan mereka
ea tatkala seseorang itu inginkan perubahan
tatkala itu lah pelbagai halangan mendatang
halangan yang cuba menduga mereka
dan bagiku biarlah kehidupan yang kita bina diberkati oleh NYA
dan setiap kehidupan harian kita haruslah kita bersyukur kerana diberi peluang bernafas di muka bumi ini..

No comments:

Post a Comment