Saturday, January 28, 2012

pencarian


sepanjang hidup ku mencari-cari
sepanjang perjalanan ku menempuh dugaan
setiap kali ku selalu alpa dan lupa
ku ego dengan diriku
ku bangga dengan dosa yang ku lakukan

kini ku sedar
duniawi hanya sementara
suatu peristiwa membuatkan aku sedar
ku bersyukur atas hidayah mu

ku kini sedar
apa yang dicari selama ini sudah ku temui
lalu aku mengharapkan pengampunan dari mu Ya Allah

aku ingin berubah
dan aku bermohon agar diberi petunjuk
aku ingin menjadi insan yang taat di sisimu Ya ALLAH

2 comments:

  1. Standard la manusia kan..dh terhantuk baru nk terngadah..dh terkena baru nk menyesal,nk taubat bagai..b4 terkena xnk beringat...ingt 5 perkara..sebelum 5 perkara,insyaallah..hidup kamu akan tenteram

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih misz Saiyidah....insyaALLAH akan diamalkan, kadangkala perkara seperti ini di gunakan untuk sedarkan insan yang xsedar diri, nak buat macam mana, nak ata u x terpaksa menelan nya

      Delete